Veelgestelde vragen

Wat is het Smakenrad?

Het Smakenrad is 70 meter hoog, en daarmee het grootste transportabele reuzenrad van de wereld! Alle 45 gondels zijn omgetoverd tot verdraaid sfeervolle privé restaurantjes.

Initiatiefnemer & eigenaar Bram Verleg van Foodtastic Events B.V. is op zoek gegaan naar een creatieve en unieke manier om bezoekers een leuk uitje te bieden, in tijden van Corona. ‘’Niet de breedte, maar de hoogte in!’’ was het idee, en zo is het pop-up concept ‘Het Smakenrad’ ontstaan.

 

Smakenrad is een initiatief van Foodtastic Events B.V.

Kvk: 76048551
RSIN: 860488846

Blankensteijn 2a

5321 GN Hedel

Met hoeveel personen kan ik in een gondel?

Minimaal 2 en maximaal 5 personen, kinderen en baby’s mee geteld.

Hoe lang duurt een ritje?

Dat is afhankelijk van het gekozen arrangement.

  • Coffee time ± 30 min
  • Ontbijt ± 60 min
  • Lunch ± 60 min
  • High Tea ± 60 min
  • Borrel time ± 50 min
  • Diner ± 120 min

Waar kan ik mijn dieeten en /of allergieen doorgeven?

Eventuele allergenen en / of diëten kunt u na reservering bekend maken aan info@smakenrad.nl

Wij zullen deze dan door geven aan de keuken, zodat zij hier rekening mee kunnen houden. Belangrijk voor de keuken is om te weten of het om een allergie gaat of intolerantie.

Na reservering kunt u ons een email sturen met naam, datum en tijd plus vermelding van dieet(en) en/of allergenen.

Hoe betaal ik bij het Smakenrad?

Bij aankomst van het Smakenrad bestelt u uw drankjes voor in de gondel, deze kunt u daar direct afrekenen. In de gondels kunt u middels een QR-code en smartphone een bestelling plaatsen welke u met uw smartphone direct afrekent, let op de bestelling komt pas door na afrekenen.

Kan ik annuleren?

We begrijpen dat jouw plannen kunnen wijzigen of dat je plotseling verhinderd bent. Verdraaid jammer! Daarom kun je jouw ticket tot 48-uur voorafgaand aan de dag van je bezoek aan het Smakenrad kosteloos annuleren. Geen reden nodig! Neem contact met ons op via e-mail, dan zorgen wij ervoor dat jouw annulering of omboeking wordt verwerkt.

Heb je een annulering binnen 48-uur voor aankomst van het geboekt arrangement dan is kostelooS annuleren of omboeken niet mogelijk.

Wij hopen dat je begrijpt dat een gondel binnen 48 uur niet zondermeer door te verkopen is en de voorbereidingen/ inkopen al gemaakt zijn.

Heb je gebruik gemaakt van de annuleringsverzekering bij het boeken van je ticket? Dan kan je na annulering contact opnemen met https://refunds.refundprotect.co/

Je krijgt het gehele aankoopbedrag teruggestort wanneer het niet mogelijk is om het Smakenrad te bezoeken vanwege omstandigheden als gedefinieerd in de voorwaarden (inclusief ongelukken, ziekte, blessure, storing OV, etc.) Ticketgarantie kost 9% van de orderwaarde, en is alleen direct bij het boeken van je ticket af te sluiten.

Deze verzekeringsmaatschappij vraagt bij indiening van een annulering wel om
een bewijs van reden voor annulering.

Ik heb mijn ticket ontvangen en wat nu?

Het ticket wordt direct verstuurd naar het door jouw opgegeven emailadres (check eventueel je spambox). Controleer het ticket altijd direct op juistheid, eventuele onjuistheden kunnen we dan nog aanpassen; na 24 uur niet meer

Ik heb geen ticket ontvangen, wat nu?

Het kan voorkomen dat onze tickets in je spambox terecht zijn gekomen, wij vragen je dan ook die te controleren. Mocht je niets hebben ontvangen bel 085-7326380 of mail naar info@smakenrad.nl met de vraag om het ticket nogmaals te sturen.

Mag de hond mee in een gondel?

Honden die in een honden draagtas passen zijn welkom. Grotere honden helaas niet.

Ik ben zwanger; kan hier rekening mee gehouden worden?

Indien je een reservering hebt gemaakt kunt je bij aankomst en incheck van het smakenrad aangeven dat je zwanger bent.

Onze medewerkers zullen dat doorgeven aan de keuken zodat zij daar rekening mee kunnen houden.

Is het Smakenrad rolstoel toegankelijk?

Voor vragen betreft het met de rolstoel bezoeken van Het Smakenrad kunt u contact opnemen met guest relations (laura@smakenrad.nl)

Kan ik ook telefonisch reserveren?

Reserveren is alleen mogelijk via onze website of ter plaatse aan de balie van het Smakenrad op basis van beschikbaarheid.

Wat als het regent?

Wij zijn gewoon toegankelijk met regen. De veiligheid van onze gasten staat natuurlijk voorop! Mocht het weer het toch niet toelaten dan zullen wij hierop anticiperen. Bij windkracht 7 en onweer zijn wij genoodzaakt om het reuzenrad te evacueren.

Wat als Smakenrad annuleert?

Bij extreme weersomstandigheden, zoals noodweer en in het bijzonder onweer, zijn wij omwille van jouw veiligheid genoodzaakt om het rad te evacueren. Daarnaast kunnen wij dan tijdelijk geen nieuwe gasten laten instappen. Ook in het geval van een technisch mankement kunnen wij genoodzaakt zijn je ticket te annuleren.

Mocht dit gebeuren, dan proberen wij in eerste instantie je reservering om te boeken naar een andere datum. Hoewel we natuurlijk snappen dat het vervelend is als dit gebeurt, kunnen we afgebroken ritten en genoten consumpties helaas niet vergoeden.

Wat als ik naar het toilet moet?

Bij het rad is een toilet aanwezig. Bij het uithalen van een gerecht, het inzetten van drankjes of een nieuw gerecht etc kun je gebruik maken van het toilet. Er zijn dus meerdere momenten dat je naar het toilet zou kunnen gaan.

Daarnaast hebben wij tevens een noodtelefoonnummer beschikbaar welke in de gondel vermeld staat.

Kan ik een menuwijziging doorgeven?

Je kan ter plaatse eventueel nog je menukeuze wijzigen.

Wat als ik voortijdig wil uitstappen?

Wij hebben een noodtelefoonnummer beschikbaar welke in de gondel vermeld staat. Wij zullen onze uiterste best doen om je zo snel mogelijk uit te laten stappen. Dit kan echter soms niet direct, maar na een of twee rondes.

Wat doet het Smakenrad aan duurzaamheid?

  • Gasten maken van tevoren een menukeuze, waardoor we food waste voorkomen.
  • Culinair wordt op een productielocatie bereid, wat zorgt voor een slimme inzet van transport en schakeling in producten.
  • Per locatie werken wij samen met lokale ondernemers.
  • Er staan diverse vegetarische opties op het menu.
  • We maken zoveel mogelijk gebruik van gemeentelijke voorzieningen; water, stroom en afvalverwerking.
  • We scannen de entreetickets digitaal, printen is niet nodig.
  • Onze menukaart is alleen digitaal
  • Op de tafeltjes in de gondels staan plantjes of kunstbloemen.
  • We maken zo min mogelijk gebruik van single-use disposables.
  • Disposables die we gebruiken hebben een recycle kenmerk.
  • Op locatie is een afwasstraat aanwezig voor het serviesgoed.

Mag ik mijn eigen consumpties gebruiken?

Helaas, dat is niet mogelijk, alles is te bestellen en te verkrijgen bij het Smakenrad.

Kan ik extra personen toevoegen aan mijn reservering?

Deze extra personen kunnen niet vooraf bijgeboekt worden op een bestaande reservering. Je kan/mag deze personen wel meenemen naar het rad en daar bij aankomst en check in hem of haar aanmelden en ter plaatse bij betalen. Let daarbij wel op dat het maximaal aantal gasten in de gondel 5 personen is.

Houdt wel rekening hierbij met het maximaal aantal personen (5) per gondel in uw gezelschap.

Ik heb iets te vieren kan de gondel versierd worden?

Helaas is het voor ons niet mogelijk om vooraf de gondel te versieren. Pas bij inchecken wordt er bekend welk gondel nummer je hebt. Bij instappen mogen jullie de gondel versieren mits jullie de versiering ook zelf weer verwijderen. Geef onze crew aan bij incheck dat jullie iets te vieren hebben; zij doen hun best om hier rekening mee te houden.
Voor special requests zoals huwelijksaanzoeken, extra items die je zou willen bestellen zoals een gepersonaliseerde taart neem contact op met laura@smakenrad.nl.